۱۳۸۷ بهمن ۲۰, یکشنبه

یکسال با مغزآبی های اینترنتی



سال گذشته درست در چنین روز هائی بود که هنرمند بزرگ موریس بژاربتازگی از میان ما رفته بود. این خبر برای من تآسف بار بود چون بتازگی خبر کورئوگرافی جدید او بنام "باله زرتشت" را شنیده بودم.فکر میکردم چقدر حیف است که یاد او در این سال ها از ذهن ما ایرانی ها پاک شده.
چند روزی در فکر بودم. خاطرات بسیاری برای من با این نام گره خورده بودند. همه اش بیاد آن روز های سال های نوجوانی, تئاترشهر و گروه باله بژاربودم ...




... چهارشنبه عصرها "جنرال پروبه" بود و ما میتوانستیم برنامه را بدون حضور تماشاچیان دیگر ببینیم। بعد از تمام شدن کلاس ها پیاده از هنرستان عالی به تئاترشهر میرفتیم. در میان راه مقدار متنابهی متلک هم نسبت به قد و بالا و طرز راه رفتن و ... نثارمان میشد. اما, ما بیشتر مترصد بودیم که ببینیم اینباربرنامه بژار چگونه است و چه ماجرای جدیدی بروی صحنه ما را غافلگیر خواهد کرد واین را با حالتی جدی به عنوان پرسشی با متلک گوها عنوان میکردیم ! آن ها هم به تصور اینکه ما احتمالآ دیوانه های بی ازاری هستیم بهت زده میشدند و خیلی زود دور میشدند و این ماجرا تا مدت ها موضوع خنده مان میشد.



این افکار و خاطرات که انگاری مربوط به قرنی دیگر و آدمی دیگر بود مدتی من را مشغول کرد تا عاقبت مطلبی تهیه کردم که بنظرم میامد تا حدی شخصیت هنری و زحماتی را که بژاربه عنوان یک هنرمند کشیده بود را نشان میداد و به چند سایت فرهنگی که میشناختم فرستادم। در نهایت هیچکدام بجز یک سایت آن مقاله را چاپ نکردند. این مورد را با دوست عزیزی در میان گذاشتم. نتیجه این شد که آن دلسوز, در آن شب زمستانی چگونگی درست کردن بلوگ و قرار دادن مطالبم را در آن به من آموخت تا فردا شد.



حال یکسالی هست که به خیل نقب زنندگان این جهان پر ایده و آرزو پیوسته ام। اما اصلآ باورندارم که یکسال باشد. این دوران به طرزی برای من گذشته که امروز فکر میکنم سال ها گذشته و نه یک تک سال. این شاید از فوائد "آن لاین" بودن هم زمان با هزاران و یا ده ها هزار مغز ابی روی خط باشد که افق زمان را تا به این حد گسترده و کش دار میکند ؟!



دوستانی با لطف بسیار من رو تشویق کردند و بسیاری هم به آرامی به بلوگ آمدند و رفتند.

همه جا رد پا های سبک و جستجو گررا میشود دید که در پی هرماجرا و مطلب نوینی گوشه های صفحات اینترنتی را جستجو میکنند. از دوست مهربانم برای راهگشائی من به این جهان مبادله افکار بی کرانه همیشه سپاسگذارم و برای همه مغز ابی های نقب زن که به دنبال عرصه های جدید گسترش فکر ونظر هستند ارزوی بهترین ها را دارم.